Till huvudinnehållet

Bought By Many

Vill du veta mer?
Kontakta Pär Pärsson
par.parsson@strateg.se
+46 733 80 80 59

Vi tar hand om de som tar hand om djuren

Under 2020 när Coronan slog till med full kraft, ville alltfler skaffa hund och katt. Efterfrågan på djur ökade drastiskt. Och då så klart även på försäkringar till familjens nya medlemmar. Tillsammans med djurförsäkringsbolaget Bought By Many har vi skapat en kampanj för deras hund- och kattförsäkringar.

Bakgrunden

Bought By Many skapades i England av hund- och kattentusiaster som hade tröttnat på de stora försäkringsbolagens föråldrade produkter för djurägare. De samlade insikter från tusentals hund- och kattägare och skapade försäkringar för en modern tid. Sedan 2019 finns de i Sverige och Strateg Agency hjälper dem med kommunikation.

Utmaningen

Målet med kampanjen var att skapa kontakt med nya kunder och sälja så många försäkringar som möjligt. Samtidigt är Bought By Many fortfarande relativt okända, så vi ville samtidigt bygga kännedom om det här specialiserade och kundfokuserade försäkringsbolaget.

Lösningen

Vi har jobbat med utomhusreklam för att bygga kännedom, men huvuddelen av kampanjen har gått i sociala och digitala kanaler där vi genom beteende-data har styrt kommunikationen för att hitta rätt målgrupper med attraktiva budskap. För att lyckas att leverera relevanta budskap genom hela kundresan, skapades över 60 olika enheter som styrdes digitalt i olika kanaler. Kampanjen stärktes dessutom upp av en klassisk DM-aktivitet som nådde hundägare via traditionell post.