Till huvudinnehållet

Möjligheternas identitet

Bakgrund

Under 2020 gick de båda arbetsgivarorganisationerna KFO och Idea samman och bildade Fremia. Strateg Agency har arbetat med KFO under flera år, och fick uppdraget att ge den nya organisationen ett visuellt uttryck som de ska leva och utvecklas med under många år framöver.

Varför är det visuella så viktigt?

Det finns de som inte tycker att det är så viktigt med en visuell identitet i den moderna digitala värld vi lever i idag. Men vi håller inte med. En stark identitet har aldrig varit viktigare. Men dagens kommunikationskanaler ställer nya krav på en identitet. Möjligheterna att nå ut är oändliga, och de kräver också att en identitet går att anpassa och utveckla utan att tappa i tydlighet och känsla. Det är just en sån identitet som vi har skapat förutsättningarna för när vi har funderat på hur Fremia ska se ut, låta, kännas och upplevas.

En identitet med en stor uppgift

En visuell identitet består av en mängd olika delar som tillsammans skapar en helhet. Fremias kommunikation är mycket bred – alltifrån att uttrycka avtalsvillkor på ett tydligt sätt till att attrahera nya medlemmar på ett inbjudande sätt ingår i uppgiften.