Till huvudinnehållet

Your cup of tea?
Contact Elizabet Slivo
elizabet.slivo@strateg.se
+46 701 84 44 49

För trafiksäkerhetens skull

Bilprovningen bildades 1963 med samhällsuppdraget att genom fordonskontroller öka trafiksäkerheten i Sverige. Och så rullade det på i nästan femtio år. Under 2010 omreglerades marknaden, privata aktörer dök upp och idag finns ett tiotal besiktningsföretag som bearbetar den breda målgruppen – landets bilägare.

Bilprovningen är marknadsledande, en position som man såklart inte tänker släppa. Tillsammans jobbar vi långsiktigt för att göra varumärket Bilprovningen till det självklara förstahandsvalet för ännu fler fordonsägare.

Bromsar som bromsar

Den rikstäckande profileringskampanjen, en diskret (?) flirt med traditionell bilreklam, satte fingret på Bilprovningens främsta fokus – trafiksäkerheten. Klart man ska ha bromsar som bromsar och styrning som styr. Och visste du att det är så många som 292 olika punkter som kontrolleras varje gång du besiktar bilen?

Prisbelönad webbplats

Det ska kännas enkelt, tryggt och trevligt att vända sig till Bilprovningen. Då måste det också vara smidigt att boka, betala och, om det behövs, ändra tid. Den nya webbplatsen blev ett priorerat projekt och innebar ett efterlängtat lyft. Inte nog med att kunderna gillade den – bilprovningen.se fick dessutom Guldhanden för bästa kommersiella webbplats.