Till huvudinnehållet

Your cup of tea?
Contact Per Andersson Banck
per.ab@strateg.se
+46 701 84 44 05

Från idé till färdigt magasin – på repeat

Nytt från din Fordhandlare är namnet på Fords kundtidning. Den delas ut till alla svenskar som äger en Ford yngre än tio år. Strateg Agency tar fram allt innehåll: vi skriver artiklarna och gör designen, i enlighet med Ford Motor Companys grafiska riktlinjer.

Nytt från din Fordhandlare ges ut fyra gånger per år. Varje nummer har en produktionstid på ungefär tio veckor, vilket innebär att vi arbetar med det här projektet mer eller mindre konstant, året runt. Det är tur att det är ett så roligt, utvecklande och kreativt uppdrag!

Syfte

Magasinets syfte är att stärka förhållandet mellan Ford och fordägarna samt att bekräfta deras val av bil. Genom att stärka Fords varumärke gentemot kunderna får vi dem att känna sig trygga och uppskattade. Då är det troligt att de blir ambassadörer, vilket ytterligare stärker varumärket när de då rekommenderar Ford till andra.

Tillvägagångssätt

Vi skapar fyra olika versioner av varje utgåva för att matcha de olika målgrupperna. Varje målgrupp får ett särskilt urval av redaktionellt innehåll, tillsammans med erbjudanden som passar dem perfekt.

Stöd för de lokala fordhandlarna

Till varje utgåva bifogar vi en fyrsidig folder från den lokala fordhandlaren. I foldern kan handlarna berätta om sina verksamheter och kommunicera speciella erbjudanden för att uppmuntra folk att besöka dem eller boka service. Allt för att göra det enklare för svenskarna att äga och glädjas åt sin alldeles egna Ford.