Till huvudinnehållet

Ge fler en meningsfull fritid

Uppdraget? Att ge Ullmax produktkatalog en ordentlig facelift genom att skapa ett mer modernt och sofistikerat manér. Hur vi gjorde? Så här!

Det här är Ullmax

Ullmax utvecklar funktionskläder för både barn och vuxna, ja för alla som gillar att ha ett aktivt fritidsliv. Produkterna säljs av idrottslag, föreningar och skolklasser som vill tjäna de där extra pengarna för att kunna driva och utveckla sin verksamhet. Dubbelbra med andra ord!

Moderna och sofistikerade

När Ullmax bad Strateg Agency om hjälp var uppdraget tydligt – att ge deras profil och framför allt deras produktkatalog en ordentlig facelift. Ullmax har under de senaste åren sett över vad de vill att deras varumärke ska står för och hur de vill se ut i kundens ögon. Som en del i detta ville de även uppdatera sin produktkatalog. Det var dags för den att bli mer modern och sofistikerad.

Inspiration från naturen

Hur gjorde vi då? Jo. Vi tog fram ett nytt grafiskt manér som utstrålar prisvärd kvalitet – det är ju precis det Ullmax erbjuder.  Primärfärgerna är hämtade från naturen och är mjuka, varma, färgrika och samtidigt lugna i sina nyanser. Färgpaletten är framtagen för att fungera oavsett sammanhang eller färg på klädesplagget. Förutom de nya färgerna tog vi också fram enhetliga ikoner och grafik som på ett tydligt sätt guidar mottagaren. Och manéret, ja det fungerar lika bra i katalogen som på webben.

”Känslan är genuin”

Linda Ahlstrand, product manager på Ullmax, är nöjd med resultatet.
– Både vi och våra kunder är mycket nöjda. Känslan är genuin, naturnära och harmonisk och passar vårt varumärke och sortiment på ett bra sätt. Vår katalog har fått en tydlig och bra disposition vilket gör det enkelt för våra kunder att hitta både inspiration, pris och fakta om våra produkter.