Till huvudinnehållet

En ny vy för Ny vy

Två stjärnmäklare gick från att vara konkurrenter till att bli partners – och startade en helt ny mäklarfirma i Göteborg: Ny vy. Att synas på en marknad som är både tuff och i ständig förändring är inte det lättaste, och för att sticka ut ordentlig behövde Ny vy en riktigt stark visuell identitet.

Väletablerat och nytänkande

Ny vy ville ha en identitet som andas väletablerad, trygg mäklarfirma men som också signalerar mod och att våga tänka i nya banor. Vi skapade en flexibel identitet som utstrålar massor av stolthet. Idag är Ny vy ett tydligt varumärke med en varierad och dynamisk färgskala, en varm och välkomnande tonalitet och personlighet som är mjuk men ändå sticker ut. Med andra ord – en ny vy.

Värderingar som lägger grunden

Nu används den grafiska identiteten på Ny vys kontor, på webbplatsen och i allt tänkbart marknadsföringsmaterial. Vi har också tillsammans med Ny vy mejslat fram företagets grundläggande värderingar, så att alla medarbetare i grunden vet och känner vad företaget står för och vart man vill komma.