Så trevligt att du hittat hit. Det här är nämligen inte vilken webbsida som helst. Det här är webbsidan om en riktigt bra kommunikationstävling där du och ditt lag ska lösa ett riktigt case. Där ni får visa vad ni kan. Knyta kontakter. Samla erfarenheter. Och kanske framför allt: ha roligt. Det här är Strateg Case Challenge.

UPPSTARTSKVÄLL

Vi avslöjar kunden + en massa bra om kommunikation

Under uppstartskvällen på Kårhuset får du veta mer om Strateg Case Challenge, vi avslöjar årets kund (fatta vad bra!) och du kan hitta smarta och schysta kursare att bilda lag med. Dessutom finns Strateg på plats och pratar om smart och kreativ kommunikation. Sånt som är bra att veta under tävlingsdagen. Ja, kanske till och med under resten av livet? Du hör ju. Det här måste du bara komma på. Gör det gärna även om du inte tänkte vara med och tävla sen (men det kan bli svårt att motstå frestelsen att skicka iväg en anmälan efteråt).


Fullt lag – eller bara du

Samma dag öppnas anmälan. Ni tävlar i ett lag om fyra. Antingen anmäler ni ett fullt lag direkt, men det går toppen att bara anmäla sig själv (eller två–tre personer). Då blir ni matchade med andra som inte heller har ett fullt lag. Psst! Det är alltså en fördel om laget har studenter från både Corax och Sesam. Bara säger.

TÄVLINGSDAG

Kreativitet, ångest* och toppresultat

Vi ses på morgonen. Ni får ett kuvert med uppdragsbeskrivningen och alla andra nödvändiga dokument (hint hint, tjuvkika på material från tidigare år längre ner på sidan). Sen kilar ni iväg med ert lag för att komma på en kreativ lösning. Vid lunch presenterar ni den för en jury. I juryn sitter personer från Strateg, kunden och lärare. Alla är jättesnälla, förstås.

De sex lagen som juryn tycker har något litet extra får fortsätta att fila på sina idéer efter lunch. De får göra ännu en jurypresentation under sena eftermiddagen. På kvällen är det fest och middag för ALLA som har varit med och tävlat. Det vill du garanterat inte missa. Särskilt inte eftersom vinnarna avslöjas då. Dessutom brukar det bli himla festligt.


Finfina vinster till topp tre

Vinnarna av Strateg Case Challenge 2017 får dela på 5 000 kr**, vara med på ett kreativt möte på Strateg och presentera sin idé. Laget på andraplats vinner 3 000 kr** och treorna vinner 2 000 kr**. Som deltagare får du förstås även en extra rad på ditt cv och en rolig erfarenhet i bagaget.

*Tro oss. Vi om några vet hur den känns. Den där ångesten som dyker upp som ett brev på posten (eller ja, som ett mejl med rabattkod precis efter du klickat hem den där grejen från företagets webbshop) när det kommer till kreativt arbete. Men vi vet också att det alltid (japp, alltid!) kommer ut något bra av den. Toppresultat helt enkelt. Och vi ser fram emot att frossa i era.
** Före skatt.

Bara anmälan kvar

Hoppsan, anmälan öppnar inte förrän den 29 mars.Om du vill kan vi påminna dig. 2017-03-29 08:00:00 2017-03-29 08:15:00 Europe/Stockholm Anmälan till Strateg Case Challenge öppnar Nu kan du anmäla dig och/eller ditt lag till Strateg Case Challenge 2017 på strateg.se/scc/anmalan strateg.se/scc/anmalan Corax och Sesam

WER behövde ett kreativt koncept för hur deras monter på Automässan skulle se ut – och även en plan för hur de skulle kommunicera med sina målgrupper före, under och efter mässan. Verkligen nånting skoj och utmanande att hugga tag i.

Svenska Kammarorkestern ville locka fler personer mellan 40 och 50 år att bli abonnenter på deras konsertserier. Utmaningen 2015 var att ta fram en strategi och kampanj som skulle fylla Örebro Konserthus med ännu fler musikälskare.

Uppstartskväll

Anmälan öppnar

Datum för sista dagen att anmäla sig till, 12:e april

Sista dagen för anmälan

Besked om du/ni är med

Tävlingsdag