Veta mer?
Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.
Fredrik Vannestål, VD / strategisk rådgivare
070-184 44 21
Würth inspirerar med mod och passion
Kund: Würth
Kategori: Event/Mässa, App, Varumärkesarbete, Butikskommunikation, Radio
Würth erbjuder produkter och tjänster för bygg, fordon och industri med målet att hjälpa sina kunder att spara tid. Vårt samarbete med Würth började 2013. Sedan dess har vi hunnit med en hel del tillsammans. Vi har jobbat fram värdegrund, kampanjer, radio, mässmaterial och en hel massa annat för både säljare, butik och e-handel.
Sedan 1945 har Würth utvecklat produkter för fästteknik. Kort sagt – de kan sin sak. Och är man bäst ska man givetvis tala om det. Vi gav dem en konceptidé som blev ett löfte: bäst på fäst. På temat har vi sedan skapat olika typer av material
Humor. Ytterligare ett sätt att få hårda produkter att bli lite mjukare. Radioreklamen för ”Bäst på fäst” skämtar med hantverkaren samtidigt som den berättar hur Würth löser problem med allt från uppochnedvända ritningar till skruvbrist.
Hur fyller man upp en butik med skickliga hantverkare? Enkelt – sälj kvalitetsprodukter, bjud dem på ett riktigt skrovmål och låt dem tävla om finfina priser.
För att kunna arbeta åt samma håll krävs att alla vet riktningen och målet. Tillsammans med Würth har vi tagit fram en god bas att stå på. En värdegrund med sammanfattande ledord som visar vad företaget ska signalera både inåt och utåt. I Würths fall mod, passion och inspiration. För att illustrera värdeorden på ett lekfullt sätt, som en skön kontrast mot Würths tuffa produkter, valde vi att låta barn förklara begreppen i korta filmsekvenser.
Det smarta servicebilskonceptet valde vi att presentera med ett tydligt och grafiskt manér för olika branschmässor. Servicebilens funktioner förenklar och sparar tid. Bilarna gör en stor del av jobbet helt enkelt. En monterdesign som förklarar fördelar och funktioner.
För att skapa extra drag i kampanjen skapade vi ett digitalt säljverktyg för säljarna. Här kunde säljarna följa sin egen och kollegornas framgångar. I verktyget fanns topplistor, kunder, resultat i säljtävlingen och allmän info.
Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.
070-184 44 21
Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.
070-184 44 21