WER ger mer än kunderna visste

Ibland handlar det inte om att göra något nytt. Ibland handlar det om att sätta fingret på vad som faktiskt finns – det där som våra kunder gör riktigt, riktigt bra utan att tänka på det. WER är marknadsledande leverantör av tryckluftsverktyg till landets verkstäder. Men verksamheten innebär mycket mer än så. Vi förstod snabbt att de satt på flera guldkorn som inte kommunicerades, men som absolut förtjänade en plats i erbjudandet.

Ett riktigt vasst team

Verktygen i WERs sortiment finns inte där av en slump. Alla verktyg testas, av dem själva och av deras kunder, för att undersöka om de lever upp till deras krav. Om ett verktyg inte gör det, eller inte har uppenbara fördelar jämfört med befintliga verktyg, så kommer det inte in i deras produktkatalog. Har kunderna feedback ser WER till att den når leverantören och inte sällan resulterar det i produktutvecklingar. Det här nära samarbetet, och kvalitetsstämpeln, heter numera TeamWER.

WERktygsmagalogen – en ny produkt

Magalogen, som är en blandning av ett magasin och en katalog, innehåller pressade priser på populära produkter men också smarta tips på hur de ska användas på bästa sätt. Varje produktkategori inleds med en ”pedagogisk sida” som på ett enkelt och tydligt sätt visar fördelarna med verktygen och hur de ska användas. På så vis sprids kunskapen som finns inom företaget till ännu fler än de som väljer att gå på WERs utbildningar. Magalogen skickades ut till kunder via e-post, går att ladda ner från wer.se och finns även med i fysisk form på Automässan 2017.

Så här säger Peter Eriksson, vd på WER, om samarbetet med Strateg:
– Jag njöt av hela processen! Det kändes från dag ett att vi var på rätt spår. Strategerna var positiva, engagerade och levererade på topp trots att det var tajt om tid. Magalogen blev precis som jag tänkt mig – och till och med bättre!
Vi mejlade ut magalogen till en del av våra kunder, men jag blev snart kontaktad av andra kunder för att de också ville hamna på listan. Jätteroligt!

wer service garanti

48-timmars servicegaranti

På huvudkontoret i Örebro har WER en serviceverkstad dit kunder kan skicka sina verktyg för service eller reparation. Det går sällan mer än två dygn innan de är fixade och på väg tillbaka till kunden.

”Det är förstås avgörande att kundernas viktigaste verktyg får snabb service när det behövs”, sa Ted Hultqvist, servicetekniker på WER.

Så föddes konceptet 48-timmars servicegaranti som gäller WERs populäraste verktyg i olika segmenten.

"Med Strateg blir min marknadsavdelning så mycket större"
Pontus Eriksson, marknad på WER

WER ger mer – inte minst på YouTube

Film är också ett utmärkt sätt att dela med sig av kunskap. WER uppdaterar med jämna mellanrum sin YouTube-kanal med olika tips och test. Under devisen ”WER ger mer” har vi på Strateg hjälpt till att ta fram fyra filmer som visar vad WER står för. De kommer att användas på webben, sociala medier och under olika event.

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Leif Goldkuhl, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 09