Vasallen

Rindö Hamn ger dig havet runt hörnet

Så får vi fler att flytta till en modern skärgårdsdröm

Efter flera lyckade bostadsprojekt har Rindö Hamn blivit en levande och modern skärgårdsdröm. För den som inte redan flyttat dit kommer en ny chans med Brf Kapernaum. Men vilka drömmer om ett boende i skärgården? Hur når vi dem? Och vad säger vi?

Målgrupp

Utifrån den målgruppsanalys som Vasallen gjorde inför projektet kunde vi sortera ut två målgrupper. Gemensamt för dem båda är att de vill ha ett boende med smarta lösningar nära Stockholm.

”Outdoor Light”: 50–65 år, har börjat tänka på ett mindre boende och vill vara nära naturen.

”Outdoor Adventure”: 35–45 år, vill utnyttja närheten till skog och hav genom äventyrliga aktiviteter.


Kanalval

En kombination av sociala medier och printannonser i dagspress och magasin. Målgrupperna är aktiva på sociala medier och de delar ofta tips till sina vänner. Här går det även att vara extremt specifik i målgruppskriterierna. Genom att sortera efter geografi, intresse och ålder fick vi fram två träffsäkra målgrupper.


Budskap

Budskapet innehåller förstås att det är smarta lägenheter nära Stockholm. Beroende på vilken del av målgruppen som tilltalas twistas sedan budskapet och lockar antingen med naturen eller med äventyret.

 

 

Facebook och Instagram

Målgruppens uppmärksamhet fångas med hjälp av filmerna och de uppmanas att ta reda på mer om Brf Kapernaum på webbplatsen. Vilken film som visas beror förstås på vad mottagaren är intresserad av. Natur eller äventyr.

 

Samtidigt skapade vi ett evenemang inför säljstarten och den första visningen på Rindö Hamns Facebook-sida. När datumet närmade sig marknadsförde vi även evenemanget för målgruppen. Toppenbra att tipsa och dela vidare!

WEBBPLATSEN

Självklart ska kampanjen synas ordentligt på rindöhamn.se. Hela den ordinarie startsidan har fått flytta ner ett hack för att ge utrymme till filmerna, länkar till lediga bostäder och mer information om Brf Kapernaum. Rindohamn.se

Visning av sociala medier i mobil och webb i iPad
Prospekt

Annonser oCH prospekt

Inför säljstarten annonserade Vasallen i Svenska Dagbladet och livsstilsmagasin med fokus på natur och inredning. Där finns målgruppen och där ska Vasallen fortsätta att synas även inför fortsatta visningar av Brf Kapernaum.

 

Prospektet innehåller allt det där man vill veta om det kommande boendet. Allt från takhöjd och kvadratmeter till utomhusaktiviteter och barnomsorg. Bilder på området och 3D-skisser på lägenheterna tar gott om plats för att sätta rätt känsla.

”Vår bästa säljstart någonsin!”

Lördagen den 10 september var det säljstart och visning av Brf Kapernaum i Rindö Hamn. Redan samma kvällen damp det ner ett mejl i Strategernas inkorg. Det var Fredrik Brehmer, vice vd på Vasallen, som ville ge en lägesrapport. En urrolig sådan.

 

”Idag var vår bästa säljstart någonsin i Rindö Hamn! Kö två timmar innan visningen, över 100 personer kom och 40 önskemål om lägenheter är inlämnade.”

 

Efter första visningen är redan fler än hälften av lägenheterna bokade. Och runt 700 personer har besökt webben för att läsa mer om projektet.

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Leif Goldkuhl, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 09