holmen paper

Holmen Paper sätter ny standard. Igen.

holmen paper

Holmen Paper sätter ny standard. Igen.

Med ett sprillans nytt papper i maskinen står Holmen Paper redo att inta nya marknader och erövra kunder inom nya segment. Vi på Strateg hjälper till med att få kunder och resten av världen att förstå storheten i papperet.

I en bransch som visar vikande upplagor och där många pratar om pappersdöden finns det ändå hopp, när företag som Holmen Paper agerar på marknaden. I stället för att dra åt svångremmen, satsar de friskt på produkter de tror på.
Idag är det heller inte helt ovanligt att digitala magasin tar klivet in i pappersvärlden och presenterar sitt innehåll på papper. Och det skulle aldrig hänt för ett par år sedan. Orsaken? Det blir allt viktigare att skapa något bestående och något för läsaren att kunna återkomma till.


– Holmen Paper är en modig aktör på en ganska konservativ marknad. För några år sedan lanserades Holmen VIEW och nu är det dags igen. Och precis som många andra av Holmen Papers produkter är det här ett papper som ger dig mer och tar dig längre. Vilket, enkelt förklarat, innebär att när du handlar papper av Holmen Paper får du mer för pengarna. Det är också något som vi lyfter upp i marknadsföringen, säger Leif Goldkuhl på Strateg.

43, 47, 50

I marknadsföringen pratar vi om de nya ytvikterna 43, 47, 50 som ersättare till branschens traditionella papper som ligger högre i vikt. Papperet som Holmen Paper erbjuder kunderna har en lägre ytvikt men håller samma tjocklek som kunderna är vana vid. Likvärdigt papper till mindre pengar, men låt oss inte fastna i pappersteorier.

Traditionella och nya medier

För att nå ut med budskapet startar kampanjen med traditionell marknadsföring med pappers-DR. Sedan följer vi upp kampanjen med de digitala möjligheterna som nätet ger.
Reklamfilm, kampanjsajt, LinkedIn och såklart spridning via andra sociala medier.


– För oss handlar det om att skapa en säljdriven marknadsföring som skapar fler möten åt säljarna. Kampanjen är på sju språk och vi fokuserar på Europa och utvalda delar i resten av världen, fortsätter Leif Goldkuhl.
All information om besökaren samlas i en säljmonitor där man på ett överskådligt sätt kan se hur aktiv besökaren är för enkelt kunna göra uppföljning och kolla upp olika leads.

Traditionella och nya medier

– Team UNIQ är ett forum där vi regelbundet träffas för att stämma och kolla läget i kampanjen. Det är också bra tillfällen där vi kan förbereda oss för nästa steg och göra förbättringar. Helt enkelt en möjlighet att styra kampanjen i rätt riktning, avslutar Leif Goldkuhl.

Så här gör vi i kampanjen

Kampanjsajten är navet och all kommunikation strävar efter att ta potentiella kunder och andra pappersintresserade dit (www.holmenpaper.com). Den första kontakten tar vi såklart med ett pappers-DR. Ett kort budskap och en enkel uppmaning till mottagaren att använda koden och logga in på kampanj­sajten. Senare i kampanjen länkar vi även in besökare från webben genom sociala medier.


Om mottagaren inte svarar på vårt DR, skickar vi ett nytt DR via e-post med samma typ av budskap tillsammans med en direktlänk till sajten.

Kampanjsajten

Väl inne på sajten vill vi att besökaren ska ta del av vårt material. Se filmen och läsa om fördelarna med att använda papper från Holmen Paper. Besökarens digitala fotspår samlas och registreras för att säljarna ska kunna se och kontakta intressanta leads.

Kampanjfilm

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Leif Goldkuhl, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 09

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Leif Goldkuhl, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 09