Ford

Magasinet till alla som valt att köra en Ford

VARFÖR?

Allt började, precis som det ska vara, med en undersökning. Landets alla Fordhandlare fick tycka till om kommunikationen från Ford centralt – och det visade sig att de som väljer att köra en Ford knappt kan få nog av nyttiga och roliga inspel från sin återförsäljare och Ford som biltillverkare.

Det resulterade i NYTT från din Fordhandlare. Utskicket som ska locka till besök hos närmaste Fordhandlare och verkstad samtidigt som det bekräftar att kunden gjort ett smart drag som valt att köra Ford.

HUR?

NYTT från din Fordhandlare ges ut fyra gånger per år. Två gånger som ett matigare magasin och två gånger som ett fyrsidigt blad fyllt med tips och erbjudanden. Eftersom utgåvan är unik för varje återförsäljare i landet (51 stycken!), och kommer i hela fyra olika versioner, är produktionen ett maffigt maskineri.

Insamling

Genom att logga in på en webbplats kan varje Fordhandlare – på ett enkelt och smidigt sätt – ladda upp material som gör deras utskick lokalt förankrat. All information samlas i en databas som ger oss på Strateg bra överblick när det är dags att sätta ihop originalen.

Innehåll

Tillsammans med Ford tar vi fram innehållet. Det kan handla om allt från erbjudanden på vinterdäck till detaljrika texter om nya Ford Mondeo och ett längre reportage som beskriver familjen Hammars resor i Ford ner till Rivieran. När allt är spikat sätter vi på Strateg igång med text och form.

Produktion

Det fyrsidiga bladet ges ut i fyra versioner – vilket du får beror på vad du kör för någon typ av Ford och vilken handlare som ligger närmast dig. Det betyder att vi på Strateg gör över 200 (!) original. De skickas sedan till StroedeRalton som sköter tryck och adressering.

Psst! Magasinets innehåll är alltid samma, men det erbjudandeblad som följer med skiljer sig beroende på om mottagaren kör en ny eller äldre personbil.

Distribution

Och upplagan, den är riktigt stor. Fyra gånger per år dimper det senaste numret ner i drygt 150 000 brevlådor.

Christian Lysholm

Marknadschef Ford Motor Company

– På det här sättet är vi närvarande och kommunicerar med våra kunder på ett konsekvent sätt året runt. När NYTT från din Fordhandlare landar i brevlådan ska kunden veta att den innehåller intressant, nyttig information med bra erbjudanden. Med hjälp av Strateg har vi möjlighet att ge våra återförsäljare möjlighet att sätta lokal prägel på innehållet samtidigt som vi kan säkerställa att det alltid andas Ford.

Mikael Lidman

vd Svenska Fordhandlareföreningen

– NYTT från din Fordhandlare är ett sätt att hålla regelbunden kontakt med våra kunder och stärka relationen och varumärket, med hjälp av ett manér de känner igen. Sakta men säkert bygger vi affärer och ju längre tid det går desto mer effekt märker vi.

Insamling

Genom att logga in på en webbplats kan varje Fordhandlare – på ett enkelt och smidigt sätt – ladda upp material som gör deras utskick lokalt förankrat. All information samlas i en databas som ger oss på Strateg bra överblick när det är dags att sätta ihop originalen.

Innehåll

Tillsammans med Ford tar vi fram innehållet. Det kan handla om allt från erbjudanden på vinterdäck till detaljrika texter om nya Ford Mondeo och ett längre reportage som beskriver familjen Hammars resor i Ford ner till Rivieran. När allt är spikat sätter vi på Strateg igång med text och form.

Produktion

Det fyrsidiga bladet ges ut i fyra versioner – vilket du får beror på vad du kör för någon typ av Ford och vilken handlare som ligger närmast dig. Det betyder att vi på Strateg gör över 200 (!) original. De skickas sedan till StroedeRalton som sköter tryck och adressering.

Psst! Magasinets innehåll är alltid samma, men det erbjudandeblad som följer med skiljer sig beroende på om mottagaren kör en ny eller äldre personbil.

Distribution

Och upplagan, den är riktigt stor. Fyra gånger per år dimper det senaste numret ner i drygt 150 000 brevlådor.

Christian Lysholm

Marknadschef Ford Motor Company

– På det här sättet är vi närvarande och kommunicerar med våra kunder på ett konsekvent sätt året runt. När NYTT från din Fordhandlare landar i brevlådan ska kunden veta att den innehåller intressant, nyttig information med bra erbjudanden. Med hjälp av Strateg har vi möjlighet att ge våra återförsäljare möjlighet att sätta lokal prägel på innehållet samtidigt som vi kan säkerställa att det alltid andas Ford.

Mikael Lidman

vd Svenska Fordhandlareföreningen

– NYTT från din Fordhandlare är ett sätt att hålla regelbunden kontakt med våra kunder och stärka relationen och varumärket, med hjälp av ett manér de känner igen. Sakta men säkert bygger vi affärer och ju längre tid det går desto mer effekt märker vi.

RESULTAT?

Genom NYTT från din Fordhandlare är Ford närvarande och kommunicerar regelbundet med sina kunder, året runt. Dessutom med en lokal prägel. Målet att stärka relationerna och bygga varumärket är förstås långsiktigt – men glädjande nog märker Fordhandlarna redan av en positiv effekt och att de bygger fler affärer.

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Hans Tedsjö, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 04