Atlas Copco

Atlas Copco lanserar 6th Sense – framtidens digitala gruvdrift

Automatisering och digitalisering är gruvindustrins framtid. Men det handlar om mycket mer än förarlösa maskiner. Med sitt nya koncept 6th Sense erbjuder Atlas Copco smarta uppkopplade maskiner och möjligheten att integrera alla system.

Atlas Copcos mål är att vara ledande inom automation år 2020

I en bransch där det mesta nu förändras gäller det därför att förändra och modernisera erbjudandet. Och inte minst kommunikationen.

– Vi står inför en ny era och det kräver en helt ny kommunikation, menar Jonas Albertson, President Rocktec Division.

Strateg fick uppdraget att ta fram ett varumärkesnamn och kommunikationskoncept. Resultatet är 6th Sense.

– Strateg har genom marknadsundersökningar, research och analys kommit fram till ett både innovativt och kreativt koncept som är unikt i branschen och ligger helt i linje med vår vision om en effektiv digitaliserad gruvdrift, säger Jonas Albertson.

6th Sense
“Att jobba med Strateg är både professionellt och avslappnat” Joe Farrugia, Vice President Global Technology.

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Leif Goldkuhl, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 09

Atlas Copco 6th Sense

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Leif Goldkuhl, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 09

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Leif Goldkuhl, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 09