Aspholmen fastigheter

Att ha nöjda hyresgäster är ingen slump, det är resultatet av ett hårt jobb.

Aspholmen fastigheter

Att ha nöjda hyresgäster är ingen slump, det är resultatet av ett hårt jobb.

Du kanske har sett reklamveporna på stan, eller på busshållplatserna och bussbaksidorna som stolt visar Aspholmen Fastigheters nöjda kunder tillsammans med nöjdstämpeln. Det är såklart ingen slump att bilden och budskapet ser ut som det gör. Det är heller ingen slump att det är just budskapet ”Nöjd” du läser. Budskapet bottnar i vad kunderna tycker och känner inför varumärket Aspholmen Fastigheter.

 

Insikter och bra argument hittar du inte i olika hattar eller smaker

Man kan jobba på olika sätt. En del testar med associationslekar eller prövar olika smaker för att hitta på bra idéer för sina kunder. Lite tramsigt tycker vi. På Strateg jobbar vi annorlunda. Hos oss bygger kommunikationen på insikter om våra kunders problem, utmaningar och erfarenheter. Vi jobbar även fram en stabil grund att stå på i form av varumärkeslöfte, värdegrundsarbete, varumärkesresa. Kort och gott – ett hårt jobb som ligger till grund för ett bra resultat.

 

Aspholmen Fastigheter delar vår syn och vi på Strateg tycker dessutom att de är ett föredöme när det handlar om hur du ska ta hand om ditt varumärke och hur du identifierar och sätter upp mål för marknadsföringen. Vi tog ett snack med Annsofie Erlingmark på Aspholmen Fastigheter för att få ta del av hennes tankar kring deras arbetssätt.


– Vi jobbar konsekvent och med kontinuitet. Vi sätter mål och så kör vi på det. Det är nyckeln till vår framgång. Och ser man vårt arbete över tid så finns det en röd tråd genom allt vi gör. Vi jobbar för att våra kunder ska vara nöjda och ha ett leende på läpparna. Det är det viktigaste, och för oss blir det självklart att det genomsyrar hela verksamheten från intern­dokument till utåtriktade kampanjer, säger Annsofie Erlingmark.

Samma tänk sedan 1994

För den som inte har hängt med i Aspholmens resa kan vi berätta att de jobbat ungefär enligt samma tänk sedan 1994. Och att lyfta fram hyresgästerna i marknadsföringen har de gjort i mer än tio år. Att jobba rätt kräver både tid, engagemang och pengar. Men det ger resultat. Aspholmen är ständigt på resa och jobbar med varumärkeslöftet, vision, värdegrund, kampanjer, värdeord, kundevenemang eller kundundersökningar (NKI) och medarbetarundersökningar (NMI).


– Vi blickar hela tiden framåt och mäter NKI och NMI med jämna mellanrum och vi gör små korrigeringar för att möta önskemålen från kunderna. Nöjda hyresgäster är inget man får, det är något du förtjänar. Men att vara konsekventa är viktigt för oss. För några år sedan var vi extra crazy! Vi ändrade loggan och tog bort AB och använder bara gemener i ”fastigheter”, skrattar Annsofie.

Stefan Rosén på ReDog i Västerås är en av alla nöjda hyresgäster

Aspholmen har varit med oss genom hela vår satsning – från en lokal på 350 kvadratmeter till dagens yta på 900 kvadratmeter. Att ha en hyresvärd som lyssnar och hjälper oss att jobba långsiktigt är väldigt viktigt för oss. Vi har byggt för i dag och i morgon.

Läs om fler av Aspholmen Fastigheters nöjda hyresgäster på:
bit.ly/strateg13

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Leif Goldkuhl, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 09

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Leif Goldkuhl, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 09