Arbesko

Det anrika skoföretaget går tillbaka till rötterna.

I sin nya marknadsföring tar Arbesko ett rejält kliv framåt genom att ta ett lika stort steg tillbaka. Det nya formspråket och den nya tonen bygger på berättelsen om det anrika företagets lika långa som fascinerande historia. Och på den stolthet som finns över det genuina och äkta hantverket.

 Skomakare sedan 1839

Sedan april 2017 är Arbesko en del av koncernen Bergman & Beving. I samband det ville man ta ett nytt grepp om all kommunikation. Strateg skapade ett koncept som sammanfattas i den nya payoffen: Skomakare sedan 1839.

 

Äkta. Nära. Hantverk. Stolthet.

Arbesko har en historia som verkligen är värd att berätta. Det som startade 1839 med en av Sveriges första partiskomakare är idag ett marknadsledande företag som omsätter cirka 190 miljoner per år – och som tillverkar skydds- och yrkesskor av högsta kvalitet i Sveriges idag enda skofabrik. Så istället för att se ut som konkurrenterna, är det den unika berättelsen och det genuina hantverket som nu lyfts fram.

 

 

Oxelösund och Umeå

Produktnamnen kommer från och med nu vara svenska ortsnamn. Orter som på något sätt har en anknytning till utvecklingen av den specifika skofamiljen. Namnen bidrar till den genuina och ärliga känslan och hyllar både arvet och det faktum att Arbeskos skor än idag tillverkas i Sverige.

 

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Hans Tedsjö, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 04

Veta mer?

Vill du veta mer om just det här eller om något annat som vi på Strateg jobbar med? Hör av dig till mig direkt! Eller fyll i din mejladress, så återkommer vi till dig.

Hans Tedsjö, Kundansvarig / strategisk rådgivare

070-184 44 04