Örebrobyrån Strateg fortsätter växa – plockar in copywriter från Stockholm

PRESS - 17 apr 2018

Det är tryck i Strategs copyfabrik. Örebrobyrån värvade nyligen Karla-Therese Kjellvander till byrån och följer nu upp med ytterligare en rekrytering till copyskråt – Karolina Nordwall, som närmast kommer från reklambyrån Hurra! i Stockholm.

Karolina Nordwall, med 17 år i branschen som copywriter, är senast i raden att kliva in i Strategs copyteam. Örebrobyrån inleder 2018 med täta rekryteringar av copywriters.

– Vi ser ett jättetryck på vårt copyskrå. Därför känns det bra att vi kunnat presentera två nya copywriters så snabbt. Karolina kommer in med mycket stark erfarenhet av B2B-kommunikation, ett segment där vi har många av våra kunder, säger Henrik Josefson, Creative Director och Copywriter på Strateg, samt ansvarig för rekryteringen av Karolina Nordwall.

Karolina kommer närmast från Stockholmsbyrån Hurra!, där hon var copywriter och en av delägarna. När flyttlasset gick till Örebro sökte hon sig till Strateg.

– När jag flyttade till Örebro sonderade jag terrängen och kom snabbt fram till att Strateg är ett mycket spännande företag. De är en av Sveriges bästa byråer, vilket såklart lockar. Jag ser fram emot att bidra med de erfarenheter jag har samlat på mig genom åren, säger Karolina Nordwall och fortsätter:

– Det känns intressant att gå från en liten byrå till en stor. Här kommer jag kunna fortsätta att utvecklas tillsammans med nästan 50 duktiga kollegor – inte minst ett gäng härliga copykollegor. På Strateg finns massor med engagemang, arbetsglädje och positiv energi.

Karolina Nordwall började tjänsten som copywriter på Strateg i februari.

För mer information och intervjuer, kontakta:

Karolina Nordwall, Copywriter | Tel: 070 – 784 63 03
Henrik Josefson, Creative Director | Tel: 070 – 184 44 23