Fredells Byggvaruhus väljer Strateg

25 jan 2018

Fredells Byggvaruhus är Stockholms största byggvaruhandel och arbetar med helhetslösningar för kvalitetsmedvetna yrkesproffs och privatpersoner. Fredells har sedan ett år en marknadsstrategi att satsa mer digitalt och de väljer att göra resan tillsammans med Strateg som går in som kreativ digital byrå.

Byggvaruhandeln Fredells är inne i en expansiv fas och öppnade förra året upp sin e-handel. I och med det sågs ett behov av ett byråsamarbete, framför allt som stöd i det digitala kommunikationsarbetet. Valet föll på Strateg för leverantör av digitala tjänster och strategisk rådgivning inom området.

 

– Inte minst med e-handelsatsningen i åtanke arbetar Fredells allt mer med digitalt innehåll vilket gör kommunikationsarbetet än mer produktionsintensivt. Det vi sökte var en byrå med bred expertis inhouse. Strateg har hela spektrat. För oss är det en enorm fördel att också kunna arbeta tillsammans med en arbetsgrupp som är lyhörd, har bred kompetens, kreativa och lösningsinriktade idéer och stor förståelse för digital design, säger Lina Jelbring, Marknadschef, Fredells Byggvaruhus.

 

Strateg kommenterar det nya kunduppdraget såhär:

 

– Att gå in som kreativ byrå för Fredells Byggvaruhus känns fantastiskt. Vi har haft en dialog över tid och har därmed fått god förståelse för vad de efterfrågar och hur de vill arbeta framöver. De är en modig, klok och rolig kund, byggvaruhusens Rolls-Royce, och vi ser fram emot att vara en del av deras fortsatta resa, säger Leif Goldkuhl, Strategisk rådgivare, Strateg.

 

För mer information, kontakta:
Leif Goldkuhl, Strategisk Rådgivare, Strateg | 0701-844 409, leif.goldkuhl@strateg.se




För äldre pressmedelanden se Strategs sida på Mynewsdesk