Vad är grejen med influencer marketing

– och kan det vara något för dig?

 

26 sep 2018

Det är ingen nyhet att influencer marketing tar en allt större del av den totala marknadsföringskakan. Men hur funkar det egentligen? Och skulle det kunna vara något för dig och ditt företag? Nu rätar vi ut frågetecknen.

Välkommen till Heyou Conference, ett spännande seminarium som reder ut begreppen och bjuder på både kunskap och inspiration. Hur ska man jobba med influencers? Hur mycket kostar det? Och hur matchar man varandra? Det och mycket annat får du stenkoll på den 26 oktober.

 

Här möter du representanter från företag som redan har hittat rätt väg med influencer marketing och berättar om sina erfarenheter. Du får träffa två av branschens stora profiler som bjuder på massor av kunskap och smarta tips. Du får lyssna till en inspirerande omvärldsspaning och du kan såklart passa på att nätverka med alla andra som är på plats.


Här köper du din biljetlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönstertlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster till Heyou Conference.

 

Psst! Du som går på Heyou Conference får även två biljetter till Heyou Festival – drömeventet för barn och ungdomar som gillar att hänga på Instagram, YouTube och TikTok/musical.ly. Helt utan extra kostnad.

 

När?

Fredag 26 oktober kl. 12:00–16:00

Var?

Conventum Kongress, Örebro

 

På programmet

 

Mustafa Alfredji

Mustafa är influencer med fler än 150 000 följare på YouTube, Instagram och Snapchat och driver dessutom företaget MySocial – en teknisk plattform som kopplar samman likasinnade kreatörer på sociala medier för att samarbeta, skapa och växa tillsammans som en community. På Heyou Conference pratar han om ROI, konstnärlig frihet och ansvar samt vilka kanaler som är hetast just nu. 

 

 

Linda Hörnfeldt

Linda har skrivit boken "Yrke: Influencer" och är grundare av Influencers of Sweden, Sveriges intresseorganisation för social media-influencers. Hon har bloggat i 17 år och arbetat med digital marknadsföring och PR sedan 2007. Här bjuder Linda på en crash course i hur du bäst jobbar med bloggare, YouTubers och andra influencers för att maxa din digitala marknadsmix.

 

”Så här jobbar vi med influencers”

Det bästa av allt är förstås att höra hur andra har gjort för att lyckas. Den 26 oktober får du träffa representanter från två företag som idag har ett framgångsrikt samarbete med influencers. De delar med sig av sånt som är bra att veta och svarar såklart på publikens frågor.