Årets viktigaste kampanj

21 jun 2018

För oss är maj månad speciell. Då jobbar vi nämligen för fullt med Bry dig om en annan mamma-kampanjen, med att ta fram allt material, leverera armband till försäljnings­ställen och hantera insamlings­bössor. Intensivt, men jätteroligt. Och super­viktigt.

Idén till Bry dig om en annan mamma kläcktes här på Strateg en måndagsmorgon för åtta år sen. Sen dess har vi varje år inför Mors dag, tillsammans med Kvinnohuset i Örebro och ett gäng suveräna partners, uppmuntrat örebroarna att bry sig om en annan mamma och stötta Kvinnohusets verksamhet. För mäns hot och våld mot kvinnor och barn ökar. Blir grövre. Och Örebro är inget undantag.

Line up med mammor

Örebroarna har som vanligt varit fantastiska! Köpt armband, skänkt pengar och engagerat sig på olika sätt. Och för varje år som går dyker det upp någon nytt. Som när ÖSK Fotboll inför hemma-matchen mot Kalmar lät sina a-lags-spelare gå in tillsammans med ”en annan mamma”. En så himla fin gest som både Aftonbladet och Fotbollskanalen lyfte efter matchen.

Stort tack till många

Tack till alla som har stöttat Kvinno­huset i Örebro. Tack till våra grymma sam­arbets­partners City Örebro, NA, Tetab, Swedbank, Svenska Kyrkan, Xponera Media och ÖSK Fotboll. Och tack till alla Strateger som har hjälpt till med stort som smått.