Inget guld – men ett gyllene tillfälle

29 aug 2017

Efter att under semestern fått en chans att smälta intrycken från en späckad vecka på den franska rivieran är vi nu tillbaka på kontoret igen. Medan semesterkoman sakta avtagit har vi passat på att blicka tillbaka till midsommarveckan då vi begav oss till Cannes för att tävla för Sverige i Young Lions.

Som om det inte vore nog med äran att representera en nation i en prestigefylld internationell tävling fick vi också chansen att uppleva hela den färgsprakande Cannes Lions-festivalen och allt vad den har att erbjuda.

 

Se vår video om resan

Den som ville kunde följa vårt äventyr under festivalveckan på Strategs Instagramkonto @enstrateglänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. Där delade vi med oss av korta inslag från våra dagar med tävlingen, inspirerande föredrag, strandhäng och ett och annat nattbad. Men för dig som fortfarande inte har fått nog har vi glädjen att nu också kunna dela med oss av en lite längre videoblogg där vi försöker summera veckan och några av våra upplevelser.

 

 

Givande erfarenhet

Även om det för oss inte fanns på kartan att vi skulle bli nominerade i den svenska uttagningen (som vi sedan trots allt vann) så kände vi efter inlämningen att det var en mycket givande erfarenhet att delta. Att få sätta tänderna i en verklig brief under tidspress är väldigt lärorikt på många sätt. Det är någonting vi rekommenderar alla unga kreatörer att testa på och Young Lions är ju ett gyllene tillfälle för detta. Du kan definitivt räkna med att vi själva kommer att delta i framtida upplagor av Young Lions – så länge vi är unga nog!

 

Victor och Sara