Rörligt är framtiden

25 apr 2017

Det har länge varit fokus på bild och text, men nu vänder det. Rörligt är hett, rörligt är framtiden och rörligt kan användas i många olika kanaler. Som Strategs Motion designer är det jag som har koll på fördelarna med att använda rörligt material i kommunikationen.

Rörligt material syns mer och mer i alla kanaler. Ta Facebook till exempel, när du skrollar i ditt flöde är det nästan bara filmer och rörligt material som dyker upp numera. Genom att använda rörligt material når man ut på ett helt annat sätt. Du får mer sagt på samma utrymme, och kan också sammanfatta och upprätthålla intresset lättare hos målgrupperna. Det är helt enkelt mer effektivt.

 

En trend vi redan sett mycket av och som håller i sig är VR och 360°-filmer. Både Facebook och Youtube har satsat ganska hårt på dessa trender den senaste tiden. På Strateg hakade vi också på det, något ni kunde se i vår julkampanjlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster 2016. Vi har all utrustning till att arbeta med VR och 360°, vilket betyder att vi såklart erbjuder det till våra kunder också.

Ett inlägg delat av Strateg (@enstrateg)