Så lyckas du med CRM och Marketing automation

– två viktiga saker att fokusera på

15 dec 2016

Det är lätt att tro att en systemlösning eller en teknisk plattform på egen hand kommer att lösa alla problem. Så är det tyvärr inte, och efter många års arbete med CRM och Marketing automation tycker jag det är två områden du framför allt ska fokusera på för att nå framgång: datakvaliteten och content.

Viktigt med hög datakvalitet

Redan vid implementationen av ett CRM- eller Marketing automation-system kommer behovet av att rationalisera och tvätta data bli tydligt. Det går inte nog att understryka hur viktigt det är att ta rätt beslut om man migrerar befintliga lead- och kunddata från tidigare system in i ett nytt. Vilken information är absolut nödvändig att ha kvar, och vilken kan man vara utan? Dessutom finns en rad metoder för att säkra att framtida data håller hög kvalitet.

 

Ladda ned vårt whitepaper nedan för konkreta exempel och tips.

 

Content – En strategi för nytt marknadsföringsmaterial och innehåll

Inget CRM- eller Marketing automation-system i världen kommer fungera framgångsrikt utan nytt och intressant innehåll. Utan ett konstant flöde av nytt material som skapar värde för dina kunder eller prospekt riskerar hela initiativet att självdö. Så innan ni sätter igång bör ni fundera på ett par frågor. Har din organisation en strategi över hur nytt material och innehåll skapas och distribueras? Och finns det tillräckligt med resurser?

 

Läs mer om några exempel på hur du bör göra för att undvika de vanligaste misstagen i vårt whitepaper.

#Marketing automation

#marknadsförare

#viktiga tips

#crm

#content marketing

#datakvalitet

#lyckas

Vill du lära dig mer? Vi gillar att dela med oss av kunskap och smarta tips.