Tumme upp för sociala intranät

21 okt 2016

Intern kommunikation är den hetaste trenden just nu – speciellt sociala intranät som har blivit tillgängliga även för mindre företag. Faktum är att svenska företag lägger nästan lika mycket pengar på intern kommunikation som på extern.

– Intern kommunikation är en nyckelfaktor om man vill bygga en sund företagskultur, öka engagemanget och och få samsyn mot de gemensamma målen, så det är verkligen glädjande att det får stort fokus, säger Fredrik Vannestål som är vd på Strateg.

 

Enkelt och engagerande

Tänker du att intranät är synonymt med ord som tråkigt och krångligt? Dags att tänka om! Dagens intranät ska göra det enkelt för medarbetare att samarbeta på ett engagerat, socialt och effektivt sätt. Som en digital arbetsplats. Och det är bara fantasin som sätter gränserna.

 

Viktigt med rätt plattform

När alla är med och skapar innehåll, då behövs en riktigt bra plattform. På Strateg jobbar vi med Social Collaboration som är utvecklat av vår partner SiteVision. Plattformens styrka är ett modultänk som underlättar resan mot en mer digital arbetsplats, där just samarbete och engagemang är ledorden.