Örebro Hockey först på pucken – även i sin marknadsföring

BLOGG - 22 jun 2016

Örebro Hockey har efter tre säsonger etablerat sig i SHL och är nu redo att ta ytterligare ett kliv. Både i rinken och i kommunikationen.

– Vi har redan ett starkt varumärke och ligans bästa publik men vi vill skapa en ännu bättre relation med örebroarna, säger privatmarknadschef Emilie Wiklander. Även marknadsföringsmässigt vill vi vara först på pucken!

Det är dags för ÖHK att ta nästa steg.

– Vi vill vara en toppklubb i SHL, säger Emilie Wiklander. Även marknadsföringsmässigt.

– Vi är noggranna med vårt varumärke och vill stärka det ytterligare, fortsätter hon. Vår kommunikation ska både stärka relationen med vår publik och skapa affärer.

Rätt budskap i rätt kanaler

Strategs uppdrag handlar mycket om att skapa en ännu starkare relation mellan spelare och publik. Och om att hitta nya vägar att nå de olika målgrupperna. Både privat och företag.

– Vi vill att varje kund ska känna sig sedd och uppskattad. Våra kunder är det viktigaste vi har. Vi har en bred publik med olika målgrupper och det gäller att hitta rätt budskap i rätt kanaler för att nå ända fram.

Viktigt att hänga med

Örebro Hockey är hela tiden lyhörda och vi vet att kunden idag ställer höga krav på det de väljer att konsumera.

– Att våga förändra och hänga med i de snabba svängarna vad gäller kommunikation och relationer är viktigt 2016, menar Emilie.


– Inspirerande att få jobba med en stor grupp som hänger med i svängarna, avslutar Emilie, som tycker att samarbetet med Strateg har börjat riktigt bra.

En gammal bekant

Strateg och Örebro Hockey har också påbörjat arbetet med klubbens fortsatta varumärkesresa och vision för framtiden. För klubbens General Manager Pontus Gustafsson är Strateg en gammal bekant.

– Jag har jobbat med Strateg på flera av mina tidigare arbetsplatser och alltid varit väldigt nöjd, säger han. Så det är med både trygg tillförsikt och stor spänning jag ser fram emot vårt samarbete.