Med precision tog de sig till toppen

BLOGG - 07 jun 2016

– Så här roligt har jag inte haft sen 1987 när Örebro Hockey slog AIK med 5–0. Det var en nöjd Peter Eriksson, vd på WER, som under en heldag i april fick ta del av Örebrostudenternas idéer under årets upplaga av Strateg Case Challenge. Som var mer på riktigt än någonsin.

Studenternas utmaning var att ta fram ett kommunikationskoncept före, under och efter WER:s närvaro på Automässan 2017. Vinsten var att få göra verklighet av idéerna och följa med till mässan i Göteborg för att se allt på plats.

 

– Det vinnande laget gav oss en extremt spännande helhetslösning på temat precision. Nu har vi börjat nysta i vad som är genomförbart och hur vi ska göra konceptet till verklighet, säger Peter efter ett uppföljningsmöte tillsammans med studenterna och arbetsgruppen på Strateg.

 

Budskap, reklamfilmer och aktiviteter i montern blev spikat under mötet. Nästa steg blir att ses igen i september för att börja göra ut konceptets alla delar. På riktigt.