Två nya strateger till Research & analys

BLOGG - 07 mar 2016

Vi storsatsar på research- och analysavdelningen eftersom vi är helt övertygade om att riktigt bra kommunikation grundar sig i ett gediget förarbete. Och en lika bra uppföljning, förstås. Emelie och Anders vet allt om trend- och omvärldsanalyser, har insikter om din kund och älskar varumärkesanalyser. Var det än dyker upp en fråga tar de reda på fakta som gör din kommunikation träffsäker.

Emelie Andersson

Har tidigare: Jobbat med undersökningar inom Automotive, B2B och Consumer på TNS Sifo. Har en master i marknadsföring och konsumtion på Handelshögskolan i Göteborg.

Är extra bra på: Behovs- och kundsegmenteringar, varumärkes- och kundmätningar samt koncepttester. Har på sistone jobbat mycket med kampanjmätningar och varumärkestrackingar. Vill ha många bollar i luften och projektleder gärna stora undersökningar som sträcker sig över flera marknader. Älskar att analysera och presentera för kund.

Annars gillar hon att: Se på brittiska deckarserier och dricka te. Och pyssla hemma! I vår flyttar Emelie till en ny lägenhet och förutom sambon Peter får en eller två lurviga katter flytta med in.

 

Anders Holmquist

Har tidigare: Anders har över tio års erfarenhet som projektledare i undersökningsbranschen inom både B2B och B2C. Han har stor erfarenhet av att genomföra undersökningar åt offentliga verksamheter.

Är extra bra på: Kvalitativa undersökningar som fokusgrupper och djupintervjuer. Kvantitativa undersökningar som brukar-, kund- och medarbetarundersökningar. Gillar målgruppsanalyser. Tycker det roligaste är att sätta sig in i ett nytt ämne, ny kund och ny produkt. Att analysera resultatet och varför respondenten tycker och tänker på ett visst sätt.

Annars gillar han att: Umgås med sambon Åsa och deras döttrar Eira och Tuva. Missar sällan en ÖSK-match och försöker planera in en konsert eller bio mellan varven.