Boktips! Den tysta revolutionen

BLOGG - 07 mar 2016

Vi på Research & analys har plöjt igenom den här superintressanta boken. Den handlar om att vi befinner oss i början av en så kallad tyst revolution. Konsumenternas köpprocess förändras och webben spelar en allt större värdeskapande roll i deras vardag. Författarna menar att år 2020 kommer upplevelsen av ett varumärke vara viktigare än produktens pris och prestanda när kunden står inför ett köpbeslut.* Och de flesta trendrapporter för 2016 säger detsamma.

Boken handlar om de helt nya krav som ställs på företag. Den handlar om konsumenternas nya beteenden. Och om hur du som företag kan dra nytta av allt det här. Läs!

 

Titel: Köprevolutionen
Författare: Dr Pernilla Jonsson, Ek. dr Malin Sundström och Patrik Stoopendahl

 

* Enligt Customers 2020 Report. Att ha koll på sina kunder och deras förväntningar är med andra ord en guldgruva …