Varsågod, sno vår kampanj som stödjer Kvinnohus i samband med Mors dag

BLOGG - 29 maj 2015

Under de senaste fem åren har örebroarna kunnat skänka pengar till Kvinnohuset i samband med Mors dag – och visa sin mamma att de bryr sig, genom att bry sig om en annan mamma. Nu uppmanar vi andra reklambyråer att sno kampanjidén.

Mäns våld mot kvinnor och barn blir både grövre och vanligare. Under förra året tog Kvinnohuset i Örebro emot fem nya kvinnor varje vecka som var våldsutsatta. Kampanjen En annan mammalänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster, som går ut på att samla in pengar till Kvinnohusets verksamhet, startade som en reaktion mot våldet redan för fem år sedan.

– Den funkar så bra och gör så mycket nytta att det vore synd att hålla den för oss själva. Vi ger bort rubbet: allt från idé och upplägg till material, säger Leif Goldkuhl som är kundansvarig på Strateg.

Kampanjen uppmanar örebroarna att skänka pengar till Kvinnohuset i Örebro genom att köpa en knapp och ge det medföljande gåvokortet till sin egen mamma på Mors dag. Visa att man bryr sig – genom att bry sig om en annan mamma, helt enkelt. De insamlade pengarna går oavkortat till Kvinnohuset i Örebro eftersom alla som engagerar sig i kampanjen gör det helt ideellt.

Så, till dig som vill sno kampanjen. Det här behöver du, till en början:

  • Ett kvinnohus
  • Ett givmilt knapptryckeri
  • En engagerad cityorganisation
  • Några snälla lokala mediebolag
  • Ett finfint tryckeri
  • En godhjärtad bank
  • Några omtänksamma lokala företag

 

Vill du ha alla detaljer är det bara att ringa Leif Goldkuhl.